Mamma är över

Publicerat: 2010-06-22 Kl: 20:37:09 | I kategori: Allmänt


Ja nu är mamma över, det är bara pappa som gäller på kvällen.
Niclas har börjat lägga Anton på kvällarna för att han gärna vill det och det har då funkat jätte bra, Anton har somnat rätt så fort. Det är ganska skönt för mig att för göra något annat det stunden, sitta här och skriva tex :)
Men nu har det säker gått tre veckor sedan jag fick honom att sova på kvällen. Jag har några enstaka gånger försökt men tillslut gett upp så Niclas har fått bytt av mig istället. Men det är väl så att Anton inte är dummare än så heller, han vet ju att jag ger mig till slut, det gör inte pappa.

Ikväll var det dags för en mamma nattning, men Anton har bara sagt "bappa bappa" och varit helvild, vill lixom inte ens försöka varva ner. Jag gav som sagt upp även denna gång. Niclas kom  in och har nu fått byta av mig. Klockan är ju över åtta nu så vi har alltstå hållt på en timme där inne jag och Anton. Pappa Niclas har varit där i fem minuter och jag hör inte en knyst just nu.  Vänta...ja, nu kom han ut. Anton sover! haha, helt otroligt.
Annat var det förr, då var det bara mamma som dög, så jag tror att Niclas tycker det känns rätt bra . haha
Men vi måste nog ta tag i det här nu och lära honom att somna själv, vi kan ju inte binda upp oss på bara en person som ska mysa med honom när han ska sova. Fast att det går ju samtidigt så bra, brukar ta ungefär 10 min.....med pappa som sagt.

Kommentarer
Postat av: Carro - mamma till Noel

Haha ja.. vad gör dom med våra ungar egentligen? är ju precis samma sak här. tycker alltid att det tar längre tid då jag försöker och för Johan så somnar han så snart vällingen är slut. Ikväll har Johan jobbat över och är ännu inte hemma och för ca 20min sedan fick jag Noel att somna, annars somnar han ju alltid vid 19-20 då Johan lägger.



Men skönt att det funkar med någon iaf och jag plockar då hellre i köket eller sitter här ist :b

2010-06-22 @ 22:00:40
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Niclas

Det är helt enkelt så att jag och johan är bäst :)

2010-06-22 @ 22:30:46
Postat av: Jenny

Tyvärr inte på förlossningen men jösses vad jag önskade att jag var det!! =D

Så svaret på din fråga blir snarare att jag faktiskt också har ett liv, tur är väl det annars skulle jag bli helt galen ;) Kramar!

2010-06-23 @ 00:13:25
URL: http://urpluggad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0