En fixardag

Publicerat: 2010-05-13 Kl: 22:38:46 | I kategori: Allmänt



Idag har vi haft en utedag. Niclas har varit ledig så vi har passat på att fixa lite här hemma på gården. Åh vad jag är glad över att bo i hus, jag verkligen älskar vårat hus! vi kan ingenting om blommor och buskar men vad gör det när man har en hel gård att få lära sig av. Jag hoppas på att få tillbringa mina kommande 60 år på denna gård och jag hinner nog lära mig både det ena och det andra vad det gäller blommor och hur man håller efter ett hus.
Men idag har vi iaf krattat, eldat gräs, rensa lite i buskarna och ordnat med vår lilla grillplats. Anton han har krypit omkring på gräset och i sandlådorna, jo vi har ju som sagt ett par stycken! Fyra, närmare bestämmt..man har väl inte ett helt dagis för ingenting? Nej då, vi klara oss med en, men det behövs en liten grävare för att ordna med det så det blir förhoppningsvis nästa projekt.

oj, nu har Niclas visst släckt ner här hemma och gått och lagt sig, bäst att jag gör desamma då.
Får se om det blir lite pyssel imorgon också eller om man har händerna full i blåsor.



V

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Lilla pluttelutten, så go och fin du är....

2010-05-14 @ 21:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0