ensamma hemma

Publicerat: 2010-05-28 Kl: 15:08:32 | I kategori: Allmänt



Imorse åkte Niclas till Stockholm på MaskinExpo så jag och Anton kör solo här hemma idag. Imorse blev det städning och sedan bullbak. Carro var här och hjäpte mig lite och pojkarna lekte så fint inne på Antons lekrum.
Men nu är bakningen klar och våra vänner har åkt hem, Anton sover ute i vagnen sedan en timme tillbaka och jag passar på att sitta en stund här.

Johan (carros sambo och Noels pappa) kom föresten förbi med traktorn och gissa om någon satt fastklistard i fönstret. Så fort Anton hör ett brummande ljud så sticker han som ett skott bort till fönstet, ställer sig upp och pekar, men han ser ju inte över kanten så jag får ställa honom på en stol och där står han med de största ögonen jag sett :) Gullunge!

Imorgon blir det som sagt 1 års kalas, ja har väl skrivit det ett par gånger nu antar jag. Men det ska bli så kul. Eftersom Niclas kommer hem sent ikväll så ska jag försöka sätta ihop Antons födelsedagspresent själv ikväll. jag vill gärna att han ska få den imorgon då han vaknar. Han kommer ju inte komma ihåg de första åren då han fyller men jag vill ha det som en tradition att man får födelsedagspresenten på morgonen också sjunger hela familjen, i det här fallet jag och Niclas då.
 Nu går det ju inte, men då han blir större ska sången vara inne på sovrummet där man får fika på sängen. Så har det varit i min familj och det vill jag hålla kvar vid.
Ni som känner på mig vet att det är svårt att rucka på mina traditioner ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0