Härliga dag

Publicerat: 2010-11-10 Kl: 20:05:09 | I kategori: Allmänt


I morse då vi vaknade så var det vitt ute, så mycket ljusare och finare. Hösten är jätte fin så länge de gula och röda färgerna varar....men nu har det bara varit blött kallt och grått. Hellre -10 och snö, mycket hellre!
I stan pratar de om snökaos, som varje år då det kommer som en chock för alla och det hinner inte röjas undan. Här hemma måste de ha kommit mycket mindre mängd och mindre blötsnö, för här hemma på byn var det långt ifrån nått kaos. Fin snöväg och glada människor.
Jag och Anton tog bilen halvvägs till stan, nämligen Rösåsen-strömås där min släkt bor. jag har inte varit där på flera år, så det var verkligen på tiden. Vi bestämde med min kusins tjej Angela och åkte dit på eftermiddagen. Vi kikade på hästarna, fikade gott och Anton fick busa massor med sina tremänningar, Hampus och Ellen medans mammorna fick prata massa strunt. Mycket trevligt! :)
Imorgon laddar vi för kyrkis och sedan bad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0