Inte föda förtidigt!

Publicerat: 2010-11-29 Kl: 12:49:40 | I kategori: Allmänt


Jag går hellre över tiden två veckor och blir snittad än föder före vecka 37! Nu är vi i vecka 29 och det börjar dra ihop sig, om man ser på antalet veckor alltså. Sammandragningar och mensvärk känns det som. Kallar man det då förvärkar? eller är det fortfarande bara vanliga sammandragningar. Men så länge de inte gör ont och är regelbundna så ska det inte vara någon fara vad jag förstått.
Jag har inte gjort mycket här hemma idag. Det vanliga, lekt med Anton, plockat disk och slängt in tvätt, kollat på barnprogram i soffan, lagat lunch och har nu suttit i soffan sedan en timme tillbaka med fötterna i högläge medans Anton sover. Men har av det lilla ganska mycket sammandragningar, kan jag kalla det så? sammandragningar? Det spänner i magen och den blir stenhård i ca en halv minut. Jag har ju inte ansträngt mig speciellt mycket för att det ska bli såhär. Är vi ute och åker och det är in och ut ur bilen med Anton och klä på och av, kanske gå mycket...jaa då blir det riktigt jobbigt. Ska egentligen till barnmorskan imorgon men fick ändra tiden till nästa vecka eftersom vi ska på bvc. Jag måste berätta för henne hur det är då. Jag antar att hon bara håller med mig och säger att det kan vara så ibland. Men det är mycket mer nu än då jag väntade Anton, så jag blir lite lite orolig.  Men Anton kändes ju knappt i magen om man jämför med den här krabaten som sparkar och vrider och vänder större delen av dygnet så på det viset så är det ju lite annorlunda denna gång.  Någon som har nått tips eller idé eller vill berätta hur ni hade det så skriv gärna en rad.
Anton föddes i vecka 34+6, det är ungefär 6 veckor dit! Men min psykiska stress gör antagligen inte saken bättre! Det blir jag påmind om av min älskade ganska ofta.

Kommentarer
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN

Hej!

Kul du gillar min blogg :)



Hoppas du får gå tiden ut denna gången. Kan inte ha varit roligt att få föda så tidigt :( Tror absolut din psykiska stress påverkar detta.



Jag gick över tiden med båda barnen. Dottern 9 dagar och sonen 6 dagar. Inge kul det heller, men hellre det än att föda alldeles för tidigt.



Ta hand om dig själv tjejen! Kram

2010-11-29 @ 14:27:45
URL: http://junigirl.blogg.se/
Postat av: Eva

oj Emma. Låter jobbigt. mest för psyket o alla tankar tror jag faktiskt. Känns som att du skulle behöva göra något för att distrahera tankarna lite. när plutten sover- kan du inte lyssna på en ljusbok då eller någon musik som renar hjärnan lite? det brukar funka. Jag önskar jag kunde säga att du borde sluta tänka så mkt på det hela men jag vet att det är väldigt svårt så... Och visst det kallas för sammandragningar men bör inte vara någon fara ännu. Bara lite förberedelser som din kropp gör.Du skulle haft ett varmt badkar att krypa ned i som lugnar.Välkommen hit någon måndag eller fredag. Du kan bada så tar jag hand om Anton :)

2010-11-29 @ 14:50:09
Postat av: jessica

usch det låter inge kul :( jag hade aldrig några sammandragningar alls innan allt hände, plötsligt gick bara vattnet i v.30 :/ men på vår föräldraträff (som vi hann vara med på 1 gång) var det flera som hade mycket sammandragningar, dygnet runt. barnmorskan sa att det var helt normalt, kroppen börjar träna :) så försöka att inte tänka så mycket på det, men prata självklart med din barnmorska!!! jag hoppas och tror att allt är som det ska och du kommer föda perfekt o enkelt på utsatt datum ;)

2010-11-30 @ 09:41:23
URL: http://jjstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0