Helgen som varit

Publicerat: 2010-10-03 Kl: 19:36:58 | I kategori: Allmänt


Nu har jag fått ändra lite i detta inlägg eftersom slutet hade försvunnit på nått konstigt sätt.

Började iaf fredagen med ultraljud. Allt såg fint ut och det var 1 bebis i magen och inte två. Vi har fortfarande samma beräknade datum som tidigare, alltså 18 februari ( även min födelsedag)

Om det är en hona eller hane ville vi inte veta nu innan, så det är bara att fortsätta att gissa. Jag har väl ändrat mig ungefär 10 gånger hittills så jag tror jag ska sluta gissa nu :) idag är vi i vecka 21 (20+1)
Efter ultraljudet styrde vi bilen mot Stockholm för en båtresa med Cinderella tillsammans med goa vänner.
God mat, trevligt sällskap, och en massa skratt. Jag passade på att gå till spaavdelningen och fick mig en halvkropps massage. Kan tillägga att det var jag som fick köra från Uppsala ner till Stockholm och sedan parkera i båten. Kan säga att jag var en aning svettig när vi var framme. Jag hade räknat med kaos i trafiken, men inte med KAOS ! Tvår gps:er som sa olika saker och tre män som gissade på andra vägar slutade med två felkörningar men löste sig till slut...tur att vi hade gott om tid. Grabbarna sa att de var bra att de drack öl och kände sig lite halvdimmig för annars hade de aldrig klarat av att sitta brevid.
''


Anton fick sällskap av farmor här hemma och de hade haft det jätte bra. Han hade varit go och glad och sovit och ätit bra också. Tack för det. Vi är ju inte van att lämna bort Anton till barnvakt..någon timme sådär ibland då vi varit på bio eller handlat eller nått. Det längsta han varit ifrån oss var nog när han var med min mamma i ett dygn, nu var han borta i 1½ dygn och jag kan säga att det var inte bara en tår som kom då vi skulle åka. Men då vi väl kom iväg på våran resa så kunde jag slappna av och ha trevligt, vi ringde hem till farmor och Anton och kollade av läget några gånger. Vill förtydliga att jag inte alls var orolig för Anton, jag visste att han skulle ha det kul med farmor, de skulle bada och vara ute massor...värre var det för mig. Åsså de där gravidhormonerna gör ju inte saken bättre.

Men en mycket trevlig helg som sagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0