Staketet

Publicerat: 2010-09-13 Kl: 12:22:43 | I kategori: Allmänt



Jag tänker skiva om vårat staket, intresant? näe inte direkt. Ni kan nog sluta läsa här om ni inte vill dö i tråkdöden.



Otroligt fult men otroligt skönt. Ja, ni ser ju själva. Det gammla staketet finns kvar här runt vårat hus sedan det bedrevs dagis här och vi funderade både 1 och 2 gånger om vi verkligen skulle låta det vara kvar, det är ju inte snyggt! Visst kan man ha staket om man byter till ett snyggare, men ska man då ha runt hela gården som det är nu så blir det faktiskts en bit och det är ingenting som jag priorinerar att lägga pengar på. Det får vara kvar så länge barnen är små, för det är till väldigt stor nytta !

Då vi är ute på gården så kan Anton springa omkring som han vill och man kan samtidigt pyssla med något utan att måste springa efter honom hela tiden,  vi vet att han är innanför staketet och kan inte bli påkörd av någon bil, eller lastbil. För ni ska veta hur arg jag varit på den förbannade gubben som kört som ett tok här nere. jag kanske ska förklara så ni förstår vad jag pratar om. Det går en väg ner mot vårat hus där det är en vändplan och våran parkering, vi äger ju varken vägen eller vändplanen så jag kan inte säga något om alla bilar och lastbilar som far ner hit och vänder, däremot blir jag så irriterad då de backar in mot knuten av vårat hus ( då är vi på min mark för att vara petnoga) och det gör inte heller så mycket ( fast jag tycker egentligen att man är en dålig chafför som måste ha så stor plats för att vända, de må väl klara sig på vändplanen och inte behöva backa in mot våran ytterdörr) Men de backar så fort! och rätt var det är så står det ett barn där. En gång i vintars var jag så arg så jag parkerade ut bilar ( det fanns tre på våran gård) så de skulle stå på våran "sida" och sedan drog jag ut soptunnorna också så han minsann skulle tycka att det inte var lönt att fara ner. Det verkar som att han fattade vinken eftersom jag inte alls ser honom så ofta nu. Eller så hörde han helt enkelt rykten om att det fanns en riktig gnällkärring här nere. Men som tur är så finns det otroligt fula staketet kvar som är till stor nytta, så det är ingen större risk att min lilla Anton blir påbackad så länge vi håller oss på insidan. Men man måste ju visa lite respekt mot andra, det är ju det som det handlar om. Man kan inte köra hur som hellst!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0