Tsidag (16+3)

Publicerat: 2010-09-07 Kl: 12:18:31 | I kategori: Allmänt



Då var det Tisdag, snart har även denna vecka passerat. Aldrig har väl veckorna gått så fort som nu!
Att jag är gravid glömmer jag bort hela tiden eftersom jag är så uppe i Anton, det är en helt annat denna gång.
Idag är jag iaf i vecka 17 (16+3) och det var i denna vecka som jag med Anton fick komma på ultraljud. Denna gång är det inte förens i vecka 20, så vi får hålla oss ett tag till innan vi får kika närmare på dig där inne.

Det som är jätte roligt är att en av bästa kompisar har beräknat förlossningsdatum den 18 Februari, alltså exakt samma dag som mig. Som för övrigt också är min födelsdag. Lite lustigt va? Kompisen min, hon fyller själv år den 14 Februari, så kanske blir det en extra fin födelsedagspresent för oss. Eller ja, det blir det ju ändå eftersom vi förhoppningsvis tänker "kalva" där omkring.

kalv? ja apropå det.. snacka om att männen (och kvinnorna) har värsta kanonväder för att sitta ute på pass denna vecka! Jag skulle lätt kunna följa med pappa, fast bara sådär två-tre timmar eftersom jag skulle få lite svårt att sitta still. Jo det är älgjakten jag pratar om... för den som inte förstod det.

Nu ligger Anton ute i vagnen och vilar upp sig för besöket som snart kliver innanför dörren. Våra fina grannar Catharina och lilla Lisa kommer förbi på lite fika och bus om sådär en halvtimme. Mysigt !

Moster, du undrade vad vi hade köpt för soffa. En mycket bättre blev det.


Den gamla soffan



Och den nya, mer praktiska och sköna sådan



Och bäst av allt är ju att alla får plats i den. Nu slipper man fylla upp med köksstolar så fort vi är mer är 5 stycken. Och som Niclas sa till någon härmom dagen, "man kan ju ligga fyra stycken i den samtidigt! Alltså ligga och mysa i den, så man kanske måste känna varandra väl i så fall" Det var väl en bra förklaring på hur stor den är!?


Kommentarer
Postat av: Malin

Nu vart jag lite (mycke)avis på soffan eran...

Precis en sån jag tittat på men tyvärr så stoppar ekonomin mej... :P



Lycka till me "kalvandet" för dej o din vän! Spännande =)

2010-09-07 @ 12:43:39
URL: http://mollymmyday.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Som jag sa, ett helt nytt vardagsrum och kanon skön var den med! : )

2010-09-07 @ 12:46:57
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Cattis

Tack för idag!! Himla mysigt!



O soffan var supersnygg och superskön!!



KRAM!

2010-09-07 @ 14:38:35
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Frida - blivande mamma

Härligt! Påminner om vår soffa. Tror dom är lika stor. Det är så skönt med utrymme :)

2010-09-07 @ 18:22:42
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: KIKKI

men ge mig soffan! JÄTTEFIN!

2010-09-07 @ 19:15:40
URL: http://kikkiiii.com
Postat av: Pius

Men va fin den var. Jätte fin.

2010-09-11 @ 12:11:26
Postat av: ewa

Hej kikar in!Grattis till bebisen i magen,super fin soffa!

2010-09-14 @ 07:28:29
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0