Sjuk tös

Publicerat: 2011-04-03 Kl: 17:09:40 | I kategori: Allmänt


Igår kväll skrev jag om att jag inte ville utsätta Amanda eftersom hon är så liten och få inte bli sjuk. Vad händer? Jo i natt brakade det lös-förkylningen! Blä säger jag . Inte kul att vara dålig när man är så liten som 6 veckor. Hosta och snorig näsa är inte kul eftersom det knappt går att äta. Vi har en trött tjej som sovit sig genom nästan hela dagen och vaknat för att få i sig en liten skvätt av mamma. Det spelade alltså ingen roll vad man gjorde eftersom hon blev sjuk ändå. Men vi sköljer näsan med lite bröstmjölk, håller högläge, försöker mata på så gott det går och kollar så inte någon dum feber dyker upp. Ringde min egen sjukvårdsupplysning (Ann) och rådfrågade eftersom hennes lilla flicka precis varit sjuk.  Kommer inte ihåg vad som gäller då små bebisar är sjuk och jag tror föresten inte Anton var sjuk de första månaderna heller.  Men vi ska på läkarkontrol på onsdag på BVC så det känns ju bra.

Hoppas ni haft en trevlig helg. Snart kommer äntligen min älskling hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0