Skitmage

Publicerat: 2011-04-18 Kl: 21:28:51 | I kategori: Allmänt


Skitmage....eller hur var det?



Om någon skulle vila byta mage med mig så går det jätte bra!. Det går till slut så långt att jag får migrän eftersom det blir totalt stopp!

Det här är någonting som började i skolan då det fanns några stackars utsatta toalettbås vid skåphallen. Skulle väl aldrig drömma om att sätta mig och skita där! Kanske kissa...om det inte fanns nå folk i närheten och det gick fort eftersom det fanns risk för att någon skulle vara lustig och låsa upp dörren utifrån eller stå och banka. Annars fanns ju toaletter i andra sidan av skolbyggnaden men dit bort sprang man väl inte mer än de gånger man hade vägen förbi. Man höll sig helt enkelt och lät det lixom "gå över" eller som vissa gjorde, gick hem och sket helt enkelt. Ja det är helt sjukt!. Antar att det är fler än jag som känner igen det här.  Tror det är ganska vanligt hos unga tjejer.  varför skriver jag om det företsen? Vad vill jag komma fram till tro? Tips på bra mat? eller sånt som är lösande eller ska undvikas. Jo jag äter varierad kost, försöker äta mat med fullkorn, dricka mycket vatten...  försöker låta bli onyttigheter på veckorna och ska göra iordning pajalagröt eller molingröt som det också kallas och koka upp tills imorgon. Men det kommer som vanligt inte göra underverk, kanske om jag äter den tre gånger om dagen i tre veckor.  Man kanske skulle haft något så man kan göra en rensningskur, köpa den där äckliga te sorten som jag drack för länge sedan. Jag vet inte hur mycket hänsyn jag måste ta till att jag ammar ?

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har också haft jätteproblem men numera äter jag bulkmedel. Inte vad man vill kanske men bättre än laxermedel och vårdpersonal verkar tycka att det är helt OK att äta. Det får inte magen att sluta arbeta som laxermedel utan ger bara tarmen mer att jobba med. Det jag äter heter Inolaxol och det verkar OK att använda vid amning också. Men prata med en doktor om det om du är fundersam!

Glad påsk! Kram Maria

2011-04-19 @ 19:32:55
URL: http://http:/
Postat av: Johanna

Hej!

Jag har också haft problem med magen och fick ett pulver utdoserat av min läkare jag uppsökte. Du dricker pulvret varje morgon. Jag har tidigare haft STORA problem, efter 1 vecka var problemet löst.

Pulvret heter FORLAX.

Och stå på dig om att du behöver just detta med namnet FORLAX, har provat det andra märket som skulle vara exaaaakt lika bra, men var bullshit!

Det här kostar ca. 6 kr mer men klart värt det!

Så prova det.

Hoppas magen Fixar sig!



Kramar Johanna

2011-04-20 @ 20:38:18
Postat av: Karoline&Oliver

Hej!



Har exakt samma problem som dig, och extra mycket under graviditeten och efter förlossning.

Jag äter visiblin som min läkare har sagt till mig om.

1 slev i verum hälsofil med fullkornsflingor, sedan mycket vatten under dagen.

Detta funkar för mig :-)

Så värt att testa.



Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0