Lite av varje

Publicerat: 2011-04-20 Kl: 22:35:10 | I kategori: Allmänt



Ja,  det blir ett inlägg om både det ena och det andra.

Jag skrev tidigare att Amanda var så ledsen på kvällarna. Vi har förstått att hon är både trött och mer hungrig då kvällen kommer. Några dagar testade vi att ge henne ersättning eftersom hon tog mitt bröst, sög, skrek, tog tag igen, skrek och höll på så. Hon ville ju ha men blev kanske arg för att det inte kom så mycket som hon ville. Vad jag förstått så tar det någon dag för mjölken att "ställa in sig" så jag ammade mer ofta mot kvällarna, tänkte extra på att dricka mycket vatten och försöte vila en lite stund om jag skulle ha sån tur att båda barnen vilade samtidigt. Detta har jag fortsatt med och hon är mycket mer nöjd med min mat nu så vi har inte behövt ge flaskan mer. Hon sover också längre perioder på natten utan mat så det var ju väldigt skönt. Min mat verkar mätta bättre nu. Hon kanske var i en period då hon behövde mer också.  Men, trött är hon alltid vid 17-18 tiden på kvällarna så vi har varje kväll i snartt två veckor skyndat oss ut efter middagen för att pyssla på ute hela familjen. Då kan Amanda ligga i vagnen och följa med runt på gården då jag drar henne, kratttar lite, drar med henne en bit till för att plocka lite. Hon är helnöjd där hon kan somna till i vagnen och ligga och småkika mellan varven. Nu har det varit varmt och vindstilla vissa dagar så då har jag även kunnat sätta mig i en stol och amma där ute också. Är vi inne så skriker hon konstant hela kvällen! Hon är som en klocka. På dagarna är hon oftast väldigt nöjd med allt tack och lov.

Men det här är ju kanon, för vissa dagar har vi tagit promenader och andra dagar har vi "jobbat" här ute på gården. Niclas håller bland annat på att renovera förrådet här ute som än så länge ser ut som något häng för lodisar. Men det tar sig och kommer bli så bra då vi kan ha något ställe att förvara både skoter, verktyg, däck, krattor..ja allt som bara står och ser skräpigt ut över hela baksidan just nu. Anton tycker det är kul att vara med och vi hjälps åt att hålla koll på honom så han inte gör sig illa. Han är duktig måste jag säga som förstår allvaret då vi är ute. Han lyssnar mycket bättre än inne då vi talar om vad han inte får röra och var han inte fårg gå. Uppifterna han får av pappa, så som att bära träbitar, hammra på väggen eller slänga skräp tar han på störta allvar och ser nästan lite mallig ut. 

Ikväll har pappa Niclas fixat med förrådet och lagat nått på taket, Anton hjälpte till och gick sedan vidare till sandlådan för att gräva en stund. Jag själv har krattat. Måste säga att det är riktigt kul att kratta, det blir ju så fint! fast det kommer jag nog inte tycka så länge skulle jag tro, att det är kul alltså. Eftersom gräsmattan är stor och jag antagligen kommer strunta i hälften och intala mig själv att " äh, löven kommer blåsa bort och gräset växer så det som ligger kvar jag jag köra sönder i småbitar med gräsklipparen istället" ja vi får se hur länge det är kul

Oj va dålig jag är på att stava känner jag nu. Har funderar säkert 10 gånger på hur vissa ord stavas då jag skrivit detta inlägg. Men ni fattar väl vad jag menar, trots mina missar.



ojoj nu är klockan mycket. Men Niclas är ledig imorgon och jag tror nog att det är min tur att få en liten sovmorgon till sådär 8-9 tiden. Det är lyx det ! Imorse var det 05:00 som lilleman tycckte det var lämpligt att kliva upp. Mindre kul tyckte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0