Måndag, hela dagen

Publicerat: 2011-08-29 Kl: 21:08:16 | I kategori: Allmänt



Flaskmatningen gick sådär. Men så i lördags åkte jag och Anton iväg och körde lite fyrhjuling och lämnade pappa och Amanda hemma med en flaska välling. Hon var både trött och hungrig då vi åkte och skrek som en gris som vanligt då flaskan kom. 1½ timme senare ringer jag Niclas och då hade hon bara varit arg en kort stund, somnat och sovit en timme, vaknat och tagot flaskan på en gång. Jippi!! Jag och Anton kunde komma hem igen och de var frid och fröjd. Niclas var bjuden på 2 kräftskivor/fester och jag till 3 olika tillställningar på en och samma dag. Vi hade tackat ja till den första inbjudan, med reservation för mig som var förkyld dessutom. Men då jag var piggare och Amanda tog flaskan och mormor var här så bestämde jag mig för att kika bortöver, tror ni hon tog den igen ? Nej! Men vi bestämmde jag och mamma att hon får skrika tills hon tar den, jag ger inte bröstet för då har hon vunnit igen. Jag hämtade upp Niclas och vi hamnade till slut nere på kävsta camping timmen innan de stängde, så jag kunde ju vara med en stund iaf. Då jag skjutsat hem en bil full med fyllkajor och kl var närmare två hade hon inte ätit än, jag fick ge mig.
Men nu ikväll tog hon flaskan igen som om inget hänt, slukade 200ml, la sig på sidan och somna. Ja nu är det bara att hålla tummarna. För nu är jag väldigt nöjd på att amma och Amanda är dessutom inte så intresserad av att bli ammad mer än på kvällen/natten då hon är trött. På dagarna hålller hon på och vrider nacken av sig för att hon ska titta på allt. Amma morgon och kväll tills de är 1 år säger bvc.  Helamma i 6 månader och där är det klar tycker jag låter bra. Jag är glad att jag kunnat amma i överhuvudtaget, det är ju inte alla som kan det av olika anledningar fast att de vill. Med lite tur kanske Amanda kan sova lite bättre på nätterna nu på vällingen också.

Våran dag idag, har varit mycket bra. Besöket i Sillre där det fanns massvis med kaniner och hästar gjorde Anton väldigt glad. Då vi kom hem och Amanda somnat i bilen så tog jag och Anton och gick på picknick...hemma på gården. Det är ju inget fel med det, vi hade det mysigt där uppe i backen men utsikt över hela gården och Amanda en bit bort i bilen :)


Klart att man måste ha den fina "ryggan" på och träna inför dagis då det blir utflykter.



 


Kommentarer
Postat av: Catharina

Lisa har en likadan rygga fast en grön :-) Jättekul att Anton börjar nu!!



Kram!

2011-08-30 @ 18:41:43
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Emma, är det ersättning ni börjat ge Amanda eller är det välling? Vi håller på för fullt & tränar vår lilla tös med flaskan & de funkar inte alls! :(

2011-09-01 @ 11:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0