In i minsta detalj, nästan

Publicerat: 2011-12-22 Kl: 20:25:55 | I kategori: Allmänt


För att den här veckan innan jul ska gå smärtfritt igenom när det gäller städning, handling och hinna ge barnen aktivering utan att vara ett stressigt monster som går ann här hemma sådär dagen före julafton så behövs det planering. Noga planering dag för dag så att fredagskvällen kan spenderas i soffan med glögg, skinkmacka, bingolotto, städat och en fin gran. Det gäller alltså att ta lite dag för dag och jag kan fortfarande inte använda min hjärna till att tänka ett steg längre, det är som att jag fortfarande är i någon sorts ammningsdimma fast att det var..ehh..hmm 4 månader sedan jag slutade. Men nu är grovstädningen gjord och det lilla som ska bakas är bakat och det gäller bara att hålla efter och dra ett varv imorgon eftermiddag.  Plocka gör man ju i oändlighet så länge man har små barn, säkert stora barn med för den delen. Det tar inte många minuter innan det är leksaker över hela huset. Handla, det överlämnar jag till Niclas. för åka till birsta själv med två barn det gör jag inte. Det räckte med att spendera 40 minuter med dem på bilverkstaden och handla på plantagen igår. Smyga på sådär i utkanten går bra men att ge sig in på birsta city blir varken bra för dem eller mig. Pappan i huset har vi kanppt sett skymten av den här veckan så det ska bli skönt att det snart är lördag.



Vi var föresten på begravning idag. Det är aldrig kul, men att få vara där och ta ett sista farväl är så fint på något sätt. Nej nu får jag stoppa där för nu kommer tårarna igen...


Stressa inte sönder er nu, det tänker i alla fall inte jag göra! Dags att spela lite julmusik och slå in klapparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0