Dag två

Publicerat: 2011-02-20 Kl: 22:16:39 | I kategori: Allmänt



Amanda har nu blivit två dagar gammal och det känns som att hon varit med oss längre än så.
Hitills har allt gått så bra, Anton är så duktig och hjälper till och känns helt plötsligt mycket mycket äldre, ojoj vilken storkille vi hade här hemma!

Två nätter har vi tagit oss igenom och Amanda vill gärna ligga och snutta hela tiden på "förnatten" och även bajsa och kräkas också, framåt 4 tiden har hon somnat riktig och sovit till morgonen. Vi får se hur denna natt blir.
vi har gjort så att jag har tagit henne dessa två nätter och ber Niclas bara om hjälp om jag behöver det, jag låter honom sova så tar han Anton och kliver upp på morgonen så jag får sovmorgon. En bra överenskommelse hittills tycker vi. För då jag ändå är vaken och ammar så kan jag ju lika gärna gå och byta blöja också istället för att väcka upp honom så vi ska vara två trötta på morgonsidan, ja ni förstår.

Vi har haft besök i helgen av våra föräldrar och syskon och den tiden så vi varit själv har vi passat på att typ duscha och diska, haha. Men vi vill ju låta dem komma så vi får visa upp våran prinsessa såklart ! Så det är då ingen som trängt sig på. har tyvärr inte hunnit tacka för gratulationer både här, på fb och sms men det förstår väl folk.

Näe, ni ska väl ha något att läsa om imorgon också så jag skriver väl då lite snabbt om förlossningen. SNABBT, ska jag skriva...för det var spå det hela gick till också! :)

Bjuder på en bild från idag alldeles innan det är dags att hoppa i overallen för att ta en första promenad till Ica med mammsen. Anton och pappa passade samtidigt på att åka en liten sväng med skoter för att få göra något kul, Anton var som vanligt helnöjd och berättade massor för mig om vad de hade gjort då han kom hem. Han pekade och och lät som skotern, visade sina hörselskydd och overall osv..



Titta Sofie, va fin hon är i kläderna :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men åh vilken tjusig prinsessa :D Hihi, Nu längtar vi efter att få träffa er och få uppvakta lilla tösen :)

2011-02-21 @ 10:09:53
Postat av: viktoria

Grattis till tillökningen! Hon är super söt eran lilla tjej :)

2011-02-21 @ 13:44:41
URL: http://enlivsblandning.blogg.se/
Postat av: jessica

GRATTIS till er supersöta lilla Amanda!!! :)

2011-02-21 @ 18:55:28
URL: http://jjstar.blogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Så söt! :D

2011-02-22 @ 13:47:47
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Erika

Sötnos! Grattis igen!

2011-02-23 @ 17:25:06
URL: http://mylittlewords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0