Tokdag

Publicerat: 2011-02-12 Kl: 12:05:16 | I kategori: Allmänt




idag har båda min grabbar en sån där skitdag. inge märkvärdig, men jobbig ändå. sambon Niclas ligger i feber, säkert inte mer än starx över över 38 skulle jag tro men ojojoj så dålig man kan vara ändå. Näe jag menar allvar, tänker inte dra hela historien om att " när män är förkylda" men jag kan ju ganska lätt konstatera att vi är då väldigt olika han och jag. Jag känner mig inte speciellt dålig förens jag är uppe i 39, vid 39 är nog Niclas död i så fall.
Jag kilar in då och då för att få honom att dricka vatten, alvedon och ev smaka lite fil. Hela förmiddagen har han bara flinat så där löjligt åt mig, vet inte ens om han fattar att jag är där. Hoppas han blir piggare framåt kvällen!

Anton då? ja han körde in en tops i örat i morse då ahn låg på skötbordet, å det gjorde ont! Men efter att ha torkat tårarna så verkade det gått bra ändå. Tur de, för det är ju jätte farligt det där. Men det räckte tydligen inte...Vi skulle baka jag och lilleman och jag lät honom stå på en stol vid diskbänken för att tvätta händerna medans jag sprang iväg till tvättstugan i rummet brevid för att hämta ett förkläde. då hör jag ett gallskrik. Han har vridit på högsta tryck på kranen så det sprutar på bänken och allt sprätter på honom, naturligtvis varmvatten också. han står i panik och tarmpar och skriker då jag springer in. Jag sliter med honom och springer i ren panik mot duschen och hinner i fraten slå allt jag kan på sovrumsdörren in till Niclas som sover och skrika " Anton har brännt sig"
Innan jag vet ordet av det så står Anton i duschen och jag med kallvatten berädd att spruta på honom samtidigt som Niclas hänger över oss. Då jag precis ska börja spola på hans magen så börjar han skratta. " Åh tack för det" ojojj va rädd jag blev. Niclas måste ha flygit ur sängen och jag minns knappt hur jag tog mig in på toan förbi alla leksaker som ligger här ivägen. Snacka om panik. Han var lite varm på kroppen så det gjorde säkert ont men han var nog mest rädd och förtvivlad när allt sprutade med sånt tryck på honom. Vi baddade istället med en kall handuk och konstaterade att det gått bra...klantiga mamma! Klart att han sträcker sig och donar med vattnet själv. borde ju ha förstått bättre! Men denna gång gcik det bra tack och lov. Efter klädbyte så bakade vi iaf kakor som fick godkänt av Anton, själv vet jag väl inte riktigt.


Ikväll är det melodofestivalen som jag annars inte alls brukar vara intresserad av. Men ikväll ska Brolle vara med och då ska jag sitta bänkad. Han är ju annars så bra, hoppas han är det nu också!

Ska lägga upp en bild på " kulan" senare idag. 6 dagar kvar till beräknad förlossning..eller som Niclas sa. " 6 dagar kvar tills datumet går ut" Det verkar visst vara ett bästföre datum eller nått...!?

Kommentarer
Postat av: Fia

Tack för tipsen, jag funderar bara på hur jag ska få med mig allt! :P hehe Det är ju inte bara jag som ska ha med mig grejer. ;) Jaa hua nu tkr jag att det är dax för dom små liven att komma ut faktiskt! Men med min tur så går jag väl över tiden..Men du har ju väldigt nära nu! Gud va spännande och ni vet ju inte vad som kikar ut heller! :P

2011-02-12 @ 18:40:16
URL: http://josseen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0