1 dag kvar..eller ?

Publicerat: 2011-02-17 Kl: 08:51:36 | I kategori: Allmänt


1 dag kvar till beräknad förlossning och till min födelsedag. Får väl se om jag får den bästa födelsedagspresenten någonsin. Tyvärr känns det väldigt lugnt i magen så det känns som det måste hända något plötsligt för att det ska hinna bli något tills på fredag iaf. Men jag var till barnmorskan igår och efter lite tjat fån min sida om " men hur långt borta tror du att det kan vara" så gjorde hon faktiskt en undersökning och konstaterade att  " allt var mjukt och fint och här är det bebis på gång, Öppen 1 cm" Vi kom fram till att slemproppen antagligen hade gått och jag har huvudvärk och fick flera gånger under gårdagen blodtrycksfall. Den lille rackaren ligger och trycker där alldeles i onödan tycker jag nu.

Inte vet jag, men inte kan man väl hålla på i nå många herrans dagar att öppna sig några stackars 9 cm? Men innan helgen är över måste det väl vara klart tycker jag. Men lite lagomt med sammandragningar har jag iaf och hoppas att de snart vill gå över till riktiga värkar ;)
Så, nu har jag uppdaterat er, snällt va? Äh, inte behöver jag vara så hemlighetsfull..alla vet ju att det är beräknat till nu och Niclas telefon går het på kvällarna då folk undrar hur det går för oss så  jag känner att det spelar väl ingen roll att jag delar med mig till er som läser bloggen heller. jag vet ju själv hur spännade det är att "hänga med" då det är andra som ska ha.

Våran Anton har dragit på sig en rejäl förkylning med feber och hosta. Typiskt att det skulle komma nu! Så det blir inge kyrkis för oss idag, trist! tur att han fick komma ut och se något annat igår iaf innan han blev dålig. Igår var han med mormor och morfar hela dagen medans jag Klippte mig, handlade inför helgen och var hos barnmorskan. Men vi har ju varit och flängt runt hela veckan tycker jag så det känns lite bättre eftersom det blir så långa dagar att vara inne här hemma då man dessutom är hängig. lillskrutten.

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Då är säkert bebis snart här :) Åh jag älskar att följa folk som snart ska få! Så spännande. När den kommit måste vi ses :)

2011-02-17 @ 11:14:51
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: ewa

Ja ett trollspö vore inte helt fel;)

Spännande snart enbebis här i bloggen då:)))Håller tummarna att allt går bra:)

2011-02-17 @ 12:36:06
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Då är det ju på g.. då jag kom in var jag ju först öppen 1cm & de sa då åt mig, att det skulle bli bebis inom 24 timmar & det blev det ju, nästan precis 24 timmar också & då var ändå Noel seg ut, vilket du vet :b



Håller tummarna att vattnet går under tårtkalaset imorgon, Haha.. nä, men då lovar jag att städa iordning allt tills ni kmr hem igen! vore spännande om inte annat! : )



(fast jag tror det blir bebis tidigt imorgon bitti & att värkarna börjar tar vid ikväll, så ni får åka in inatt..)

2011-02-17 @ 12:38:01
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Fia

Åhh vad spännande! :D Hoppas hoppas det blir bebis på din födelsedag! :)

2011-02-17 @ 13:02:01
URL: http://josseen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0