Emmas tankar

Publicerat: 2011-02-03 Kl: 21:23:56 | I kategori: Allmänt




Känner mig gråhårig idag, även igår och dagen före det! Niclas jobbar och har tusen saker att göra efter jobbet som jag absolut inte tänker klaga över eftersom jag inte direkt kan bya med honom. Saker som måste göras, vissa kanske mer viktiga en andra men sånt som måste göras. Men det är någonting varje dag och jag som längtar så tills klockan blir fem på eftermiddagarna då han kommer hem..men nja, bara för det så betyder inte det att jag får ha honom hemma. Ni som är ensamstående eller har männen som jobbar borta, är ensam mycket..ja ni gör ett bra jobb ni!
 
Nu känns min situation lite extrem eftersom min kropp värker, och Anton har kommit i en trotsperiod. Huvudet orkar inte alltid med heller. Det börjar närma sig förlossning mer och mer och det är många tankar som rör sig i huvudet såklart. Som en skräckblandad förtjusning kan man säga. Känner mig väldigt lugn men det är klart att det finns en viss oro. vem är inte lite närvös över att föda barn? Tycker synd om Anton eftersom jag inte orkar så mycket just nu. Men jag är fortfarande glad att jag inte har honom på dagis, jag är helt säker på att jag har tagit rätt beslut. Han ska ju som sagt få börja dagis i slutet av sommaren/ till hösten. Annars skulle det varit om han ahde börjat för ett halvår sedan så att han hade hunnit komma in sig, det hade ju gått, men att skola in honom nu i väntans tider hade inte blivit bra för varken han eller mig. Jag skaffade dessutom inte barn tidigt och tätt emellan för att " få det gjort" eller nått sånt som vissa kan uttrycka sig. jag vill ju vara hemma med barnen så länge jag bara kan. Jag är glad att jag har kunnat ha Anton hemma såhär länge ändå, det är inte alla som har möjlighet att göra det och måste lämna på dagis tidigt. kan man inte så kan man inte.

Men så fort bebis har kikat ut och jag är pigg i kroppen igen så ska vi försöka hänga på i samma takt som tidigare. Vi måste ju aktivera oss så Anton får träffa andra barn och hitta på roliga saker. Han ska ju inte behöva gå miste om någonting bara för att jag vill ha honom hemma. I sommar så hopppas jag att vi kan vara hemma alla fyra och hitta på massa skoj också så tar vi nya tag till hösten.

Oj vad jag skriver ser jag nu. Vet inte om någon är intresserad av att läsa sånt här men jag själv tycker om att läsa bloggar där man får ta del av tankar och funderingar kring barn i samma ålder. Tycker det blir lite trist att bara titta på bilder och läsa om vilken mat eller vilka kläder man köpt. haha, ja tur att man själv väljer vad man läser ;)

Men efter 1½ timmes skrikmaraton så sover Anton och jag har suttit här i soffan en stund. Har inte plockat ur diskmaskinen och inte plockat undan alla leksaker här hemma heller. Tycker att jag gjort nog idag. Fick alla fall Antons fönster målat idag så i helgen borde vi kunna  ställa in alla saker hos honom. Ja jag har ju inte suttit på arslet resten av tiden! Snart kommer äntligen min älskling hem och då ska vi nog se ett avsnitt av den nya serien vi börjat se.
Känner att jag behöver en stor kram just nu! Ensam är inte alltid stark...

Kommentarer
Postat av: Maria

Hoppas att du fått den där stora kramen från Niclas! Men här kommer en stoor kram från mig också! Förstår att det känns jobbigt och tungt nu. Hoppas bebis kommer snart nu och att allt går bra! Kraaaaam!

2011-02-04 @ 07:47:10
URL: http://cettashorna.blogspot.com
Postat av: Carro - mamma till Noel

Du ställer för höga krav på dig själv, låt diskmaskinen förbli urplockat :b den sista tiden med Noel låg jag bara på soffan och käkade godis :b de där sista veckorna är den enda lugna tiden vi mammor får : )



Blir ni hemma i helgen? hade varit kul att träffats allihopa, blir ju så sällan nu mera : / Kramar

2011-02-04 @ 10:23:51
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: KIKKI

jag tkr om att läsa om dina tankar och funderingar ;) hoppas ni mår bra! :) kramar!

2011-02-06 @ 07:44:01
URL: http://kikkiiii.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0