Den stora dagen

Publicerat: 2011-01-14 Kl: 19:38:03 | I kategori: Allmänt



Idag är dagen då Anton föddes. Inte på datumet alltså, utan den här veckan/dagen alltså vecka 34+6.
Även då var det en fredag, en tidig fredag morgon. Jag har alltså tagit mig längre denna gång, för det ska mycket till om jag ska hinna föda innan tolvslaget.

Egentligen så har jag själv små mål som jag sakta men säkert matat av. Först å främst skulle det bli nytt år och januari månad, å det klarade vi ju. Nu har jag tagit mig lite lite längre än med Anton då det var ett andra mål. Nu känner jag mig inte alls lika orolig som för två veckor sedan. Nu känns det som att jag kommer gå tiden ut....å det blir en pojke. Japp. En lite grabb är det nog och han har inte alls brottom ;)

Fast ska ändå tilllägga att jag har en väldigt jobbig molade mensvärk liknande känsla som kommer och går i omgångar. Ungefär som förvärkar fast mycke lindrigare. Är väl kroppen som tränar och föbereder sig inför förlossningen. Falskat alarm alltså. Så jag ska luta mig tillbaka i soffan med en semla och se lets dance i min ensamhet. Anton håller på att somna och Niclas jobbar lite extra ikväll, så det blir jag å katta.

Trevlig helg på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0