Dansa dig smal?

Publicerat: 2011-06-15 Kl: 12:18:53 | I kategori: Allmänt


Min mamma berättade att hon hade varit på Zumba och sa att det var jätte jätte jätte roligt. Jaha, vad är det egentligen då undrade jag. När hon förklarade så lät det inte direkt som att det var min grej. Jag älskar att dansa och har gjort det i många olika former sedan jag var barn, men någon sorts "träningsdans" då det mest verkade vara fria rörelser, tjo och tjim...nja, inget för mig. Jo men man kan göra lite som man vill (kommer inte ihåg ordagrant hur hon förklarade, men det var så jag uppfattade det) Jag gillar dans med "ordning och reda" haha, ja jag vet inte hur jag ska förklara det med text men jag kunde samtidigt inte sluta tänka på det där danspasset som friskis och svettis hade för några år sedan. Det var 1 timmes självplågeri eftersom det var bland det tråkigaste och flummigaste jag varit med om! Det var kanske 4 år sedan så det är kanske helt annat idag måste jag tillägga, jag har ju inte varit där sedan dess.

Men så fick jag höra att det var Zumba här nere i Indal, ca 2 mil bort. Hmm, man kanske ska testa i alla fall eftersom det verkade vara ganska så populärt. Och åka till stan 5 mil för att annars träna det gör man ju inte. Jag ger det en chans och jojomen, det var ju jätte kul! Lite jobbigt för mina höfter stundvis så vissa rörelser fick jag hålla igen med men annars var det ju jätte kul. Men det är ju det som är så bra, du kan lägga det på din nivå. Inte alls som jag hade föreställt mig var det i alla fall! Det är alltså något som är jätte kul att göra samtidigt som i alla fall jag blev dyngsur av svett av, hur bra är inte det? Så nu ska jag försöka komma iväg så ofta jag kan.  Ni med, M-H, Ylva, Carro?


Lånad bild

Kommentarer
Postat av: Stefan Nilsson

Vad tycker du om att Biggest Loser ska börja med Zumba?



http://biggest-loser.se/biggest-loser-zumba/

2011-06-16 @ 13:09:54
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0