Amningskläder, hjälp!

Publicerat: 2011-03-17 Kl: 22:19:51 | I kategori: Allmänt


Det här med amning! Ja då det kommer till kläder att amma i så ställer det till stora problem för mig. Jag vill helst inte bara slänga fram brösten...alltså dra ett linne eller en tröja med stor uringning åt sidan eftersom man då blir så bar och jag känner mig då halvnaken. Brukar då slänga en snuttefilt eller nått över axeln som hänger ner över bröstet för att skyla lite om jag är bland folk.  Bättre är då med ett amningslinne som fungerar som underlinne då man bara kan hasa upp tröjan och ta det den vägen, ja ni fattar. Men så finns det amningströjor med en sån där ficka eller skiljedel...vad kallar man det? Då det delar sig under bysten. Har sett några sånna på hemsidor, men de är inte speciellt billig och jag tycker egentligen inte så mycket om att beställa över internet eftersom jag gärna vill testa innan. Vet ni av någon butik som annars säljer bra amningströjor, kanske till och med amningsklänning? Eller är det över datan som gäller för att hitta? jag har ju köpt en amingstop på H&M och det finns i tre olika färger och jätte tråkig. PoP kaske säljer ? har inte kollat där i och för sig. har lindex och kappahl något?

Det är sånna här jag är ute efter. Då det gäller linne iaf. Kan tänka mig att det blir lämpligt till sommaren då det är varm ute. Vill ju inte ha amningsunderlinne på mig, för då blir det ju samma sak- tråkigt och hela bysten bar.




Dom här är från boob design och är det bästa jag hittat hitills. Har inte lust att betala 700 spänn för en tröja som jag ska använda några månader. jag vill köpa 2, kanske 3 tröjor för 700 kr!
Ja, tips välkommnas. För det här är väl mitt största bekymmer just nu. Det ska vara bekvämt att amma och det är det inte längre så fort man kliver utanför dörren!

Kommentarer
Postat av: Nattalie

Kika in på Barnens Hus då du är i stan, där handlade jag ammningströjor förra gången. Vet ej hur utbudet är på Babyproffsen. Ha det gott! :-)

2011-03-17 @ 23:31:58
Postat av: Emma

De flesta ställen har nog, även hm tror jag. :)

2011-03-18 @ 15:01:11
URL: http://emmaselina.blogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Är dom så jäkla dyra? Fy! Tyvärr vet jag inte. Jag sliter upp linnet jag har och blottar mig så jag har inte tänkt på det tyvärr :/

2011-03-18 @ 19:33:32
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0