Våran dag

Publicerat: 2011-03-09 Kl: 13:17:54 | I kategori: Allmänt



Hur mycket kan en knappt tre veckor bebis vara vaken egentligen? Har bara för skojs skulle börjat skriva ner hur hon sover under dagen för att få en hel bild. Hittills idag ( nu är klockan snart 13) har hon varit vaken i 4 ½ timme. Jag tycker hon är vaken så mycket, men det det är ju för att jag gämför med Anton.

Vi var på BVC idag för att mäta och väga och stortjejen har passerat 4 kilos strecket nu och vuxit 2 cm. Det känns skönt, då vet jag att maten räcker till iaf. Min tanke är ju att amma ungefär lilka länge som med Anton, runt halvåret. Så jag hoppas att jag kommer ha mat så det räcker. Den enda anledningen till att jag började trappa ner efter 6 månader och slutade helt vid sju var för att det kändes så olustigt med ett barn som sög på bröstet, släppte taget för att titta upp och skratta åt mig. Han var inte längre en bebis !

Men för att återgå till BVC så fick jag svaret att det är väldigt olika hur mycket barn är vaken. Jag tänker å andra sidan inte alls klaga eftersom hon oftast är nöjd och glad under dagarna för att vid middagstid övergå till en rätt gnällig tjej som då är jätte trött och vill gärna göra kväll redan framåt 18 tiden vissa kvällar. ja, hon är ju helt slut då efter alla vakna timmar och bara några enstaka med sömn. Men bäst av allt är att hon sover på natten, vaknar naturligtvis för att äta och bajsa några gånger men somnar sedan om igen och sover till starx efter sju på morgonen. Det beror lite på vad man gör också, för är vi ute och åker mycket med bilen så sover hon mycket och har några timmar att ta igen på kvällen då hon vill vara vaken lite längre istället.
Anton busfrö såg föresten sin chans att hitat på bus då vi var där uppe. För då mamma sitter och ammar så kan hon inte göra så mycket, det vet Anton. Han tog en bil och satt sig på i lekrummet och drog sedan iväg genom korridoren.. Mamman sprang med bröstet  framme och med liten i ena armen, Anton var snäppet snabbare och hade minnsan redan hittat ett perfekt gömställe, bakom bordet inne på någons kontor. Tur det inte är en sån traffikerad korridor på Lidens vårdcentral.

Jag tänkte vi skulle gå ut snart då barnen vaknar, men nu vette tusan. Va grått och trist väder det blev! Men värst av allt är att våran gård är en isbana efter all snö som smällt och sedan frysit på. Vi skulle behöva ett par ton sand här ute, å en hjälm! Jag trodde inte jag skulle ta mig hem från bvc idag med vagnen. Den är ju rätt tung och det är nerför hela vägen hem . Tänk om jag skulle ramla och tappa vagnen! Jag tror jag måste ta nått typ av band och knyta fast i mig så vi håller ihop ifall jag skulle sätt mig på arslet.  Nu har Anton vaknat, dags att ta fram lekmamman i mig.

Kommentarer
Postat av: ylva

hej :)

tänkte på repstumpen att knyta om dig och vagnen..

går det inte med en sån som surfare använder för att ha kvar brädan efter vurpor?

bara en tanke :)

2011-03-09 @ 14:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0