Våran onsdag

Publicerat: 2011-03-16 Kl: 19:50:15 | I kategori: Allmänt


Idag var det föräldrargrupp på BVC. Jag blir ju tvungen att ta med Anton dit eftersom han inte går på dagis. Men han är lika välkommen han med och han hade roligt med polaren Arvid som är lika gammal. Nästa gång ska vi få lära oss babymassage. Vi ska någon av gångerna få en kurs i HLR (hjärt och lungräddning) för barn. Det är ju lite skillnad mot för hur man gör på vuxen och man glömmer dessutom väldigt fort,så det väldigt bra. Det var vi på även förra omgången då Anton var bebis och då tog Niclas ledigt från jobbet och följde med han också.  Det kommer han göra även denna gång om han kan. Det var nog det första han sa då jag nämde att det skulle bli en föräldrargrupp.

Imorgon ska vi till fotografen, så jag ska kolla igenom allas grarderob och se till att det finns stryket och fint tills imorgon. Inte för att det kommer synas på kortet om någons skjorta skulle vara lite skrynklig. Men det skulle ju kännas fel att inte vara hel och ren, slätt och fint en sådan gång.

Idag hade vi också besök av min barndomskompis Malin. Hon ska ha bebis i början på maj. Det är inte långt dit, jag längtar tills vi får träffa deras lilla familjemedlem. Det är så roligt att vi kommer ha barn i samma ålder .

ja, det var väl vad jag hade att säga idag. Börjar föresten längta lite smått efter mamma och pappa som  är i Thailand. De har varit borta i 1½ vecka nu och det ärväl lika mycket kvar. Vi träffas ibland varje dag, ibland inte , ibland kan det gå två veckor. Men jag pratar iaf med mamma i telefonen varje dag och det börjar kännas tomt att inte ha henne att ringa och berätta hur det är med barnen och fråga vad hon och pappa gör/gjort. Jag  är mammas och pappas flicka jag!


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha.. Ja, jag antog ju att det var några ytterst få där ute som skulle tycka att de var snygga. Att tjejerna kläder matchar har jag inte tänkt på men så är det ju. :)

2011-03-16 @ 21:35:01
URL: http://emmaselina.blogg.se/
Postat av: mormor

Vi saknar er oxa

Kramar

2011-03-18 @ 11:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0