Skogen

Publicerat: 2011-05-19 Kl: 22:22:01 | I kategori: Allmänt


Jag tycker vi har det så bra här hemma på våran gård eftersom vi får med lite skog innanför staketet, som för övrigt är det fulaste som skådats men vi tänker inte göra oss av med det så länge barnen är små. Ser man till så att grindarna är stängda så kan man lämna Anton för ett ögonblick för att göra något inne utan att man behöver vara rädd att han hinner dra ner för slänten mot 86:an (vägen) eller ut på parkeringen där lastbilar ibland far ner och vänder. Men åter til skogen, som är så jätte mysig! Det fattas bara en liten lekstuga nedanför så skulle det vara perfekt. Eftersom det varit dagis här (vet inte hur många gånger jag skrivit det, men jag vet ju inte om alla förstått det) så har barnen trampat det fint och platt i vårat lila skogsparti. Men sedan de små fötterna försvann så har mängder med kottar, grenar, godispapper (?) och barr lagt sig så det är svårt för små Antonfötter att ta sig fram.

Men titta va fint det blir då man får undan. Nu kan han klättra där som han vill utan att måsta hålla mig i handen för att inte ramla hela tiden



Så var det bara resten kvar





Kommentarer
Postat av: Catharina

Perfekt gård!!!

O godispapperet är mitt. Brukar sitta där i skogskanten o tjuväta karra o speja på er... :-)

Kanske ska säga att jag skojar oxå så ingen tror jag är galen på riktigt...



KRAM

2011-05-19 @ 22:55:12
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0