Over and out

Publicerat: 2012-04-05 Kl: 23:21:20 | I kategori: Allmänt


Högtider, så som jul, nyår, PÅSK, midsommar...titta här vad vi äter gott och vad vi gör. Vi visar det i bloggar och på facebook osv. Nu har många gjort helg och ska ha en unnnnnderbar lång helg med de sina. De som inte har någon då? De som är ensamma, de som är sjuka?  Är det jag som är fjantig, knäpp eller kalla det var ni vill, men jag är glad för det jag har och det kommer bli en jätte bra helg det är jag helt säker på MEN jag kan inte låta bli att tänka på dom som inte får det. Tänker så det knakar där inne, jag tänker på alla som inte har det bra och tänker så mycket så jag stundvis blir alldeles olycklig själv. Alla barn (och vuxna med för den delen) som far illa, föräldrar som dricker allt för mycket och bråkar, ja och dom som inte ens hade några föräldrar då!

Det är en sån sak som jag börjat tänka mer och mer på den senaste tiden då jag slänger upp ett inlägg, jag tänker efter en gång extra innan jag skriver, vilket resulterat i att jag inet skriva alls.. Jag har inget ut av att visa upp vad vi har och vad vi gör, varför ska jag visa det för alla andra? Jag skriver inte för min egen skull, så för vems skull skriver jag då? Sluta skriva i bloggen Emma och sluta läsa andras. Läsa inspirerande bloggar där det står något vettigt, inte sånna som min egen alltså. Och en till sak, jag lägger ut bilder på mina barn och dom har ju inte valt att vara med.

Dags att börja umgås på det viset vi gjorde för tio år sedan. Ring mig om ni vill något vett ja.

Kommentarer
Postat av: Carro

Sitter precis likadant vid varje högtid eller speciella dagar.. eller ja, dagar som man möjligen ska fira lite extra på. Tänker på alla små barn precis som du skriver.. det ger bara en stor klump i magen & inte blir det bättre av att man tänker på det heller, det förstör bara ens egna helger.. för jag kan verkligen inte släppa det. Skulle vilja adoptera alla stackars barn & låta de fira med oss för all framtid istället, men det går ju inte.



Hoppas ni får en underbar påsk iaf. Och precis som du skriver så är det helt sjukt med alla "skryt" uppdateringar över internet. I hälften av alla "gud vad underbart vi har det" ligger det mest troligt en fet lögn i iallafall & alla andra ser bara vad bra alla andra verkar ha det & mår genast ännu sämre själva. Ja herregud... haha, jag ringer istället! :)



Sköt om er! Kramar

2012-04-06 @ 10:59:43
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Mormor

Tänk kanske så här !!!!?

Eftersom du absolut INTE är en skrytsam person, jag tror faktiskt inte du vet hur man framhäver sig själv på ett fult sätt så kan det ju glädja andra som är ensamma att faktiskt få läsa några glada rader. ?? Ellerhar jag fel.

Nu är ju inte jag ensam utan har turen att ha många undrbara vänner och familj runt mig, men jag blir väldigt glad av att läsa din blogg som du skriver med sådan värme om din fina familj.

Man ska inte skämmas över att man har det bra och när man har din egenskap ENORMT STOR EMPATI för andra människor så fortsätt vara som du är och var stolt över det du har.

Puss o Kram

Ps Även till dig Carro !

2012-04-06 @ 15:57:41
Postat av: Tomas

Tjejer,fin fina grejer.

2012-04-08 @ 15:50:19
Postat av: Catharina

Men Emma... Inte är det väl Over and out på riktigt? Jag gillar ju din blogg :-)o jag gillar att träffa dej oxå! På riktigt!



Kram!!!

2012-04-15 @ 20:31:24
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0