Hej då igen

Publicerat: 2012-07-13 Kl: 13:33:49 | I kategori: Allmänt


Men va trött jag blir på det här, inga inlägg som jag gör via sms kommer fram
 
På måndag är min föräldraledighet över efter tre år och tre månader. Jo jag har ju "ströjobbat" lite pass i perioder men nu är det tillbaka till allvaret igen. Skönt med en riktigt lön igen, vet inte vad jag ska göra med alla pengar, hahahaha!  Näe nu ska jag bli allvarlig, på fredag åker jag och Niclas till min moster Pia och Mats stuga i Hede för en mysig helg och barnen ska vara med mormor och morfar sin. Mormor sa i förrgår att hon blev svettig bara hon tänkte på nästa helg! Vi går igenom en "period" här hemma. Amanda tror att hon också är tre år och kan själv då det gäller allt. Henne hittar man ofta på matbordet skrikandes "hoppa mamma" eller på fönsterbrädan. Brottas med brorsan gör hon och det slutar ofta med att någon av dem grinar, fast då har de skrattat så de kiknar innan. Dom har så mycket glädje av varandra och det är nog det bästa beslutet vi tagit, att skaffa två barn! De här regniga trista dagarna gäller det att man har fantasin med sig och försöker aktivera dem så gott det går nu när det inte är något dagis för dem på hela sommaren. har det varit toppen att det  har varandra! sista veckan i Augusti skolas Amanda in på dagis och Anton börjar igen efter sin ledighet. Niclas börjar jobba igen veckan efter.
 
Nu får bloggen ligga i vila igen. Har skaffat Instagram, så man kan ju följa mig där om man vill. emmachristinasellenOm jag nu kommer använda det, men det visar sig.
 
En fortsatt trevlig och regning sommar på er då !
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Nu blir jag mer svettig för morfar blir borta hela nästa helg.
Det innebär att jag får klara av fröken gaphals själv.
Men jag klarade ju av hennes mamma gaphals (fast för 25 år sedan) ha ha ha
Det blir nog bra !!
De är ju ändå det bästa vi har , barn och barnbarn.
Snart är de dessutom stora och har andra nöjen än mormor , morfar,farmor och farfar.

2012-07-13 @ 17:07:43
Postat av: annie

Vad fina ni är :)

2012-07-13 @ 19:24:28
URL: http://helgemo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0